חופשה במונטה קרלו – לא רק לעשירים
החלטתם לוותר על החופשה השנתית בקריביים? צודקים – באמת, כמה אפשר כבר עם הים, השמש ועצי הקוקוס האלה. צריך משהו קצת יותר מקורי. כדי להחליט על היעד החלופי, ודאי סובבתם את הגלובוס חזק חזק וקיוויתם שהאצבע תנחת איפשהו באזור מזרח אסיה. בעודכם מדמיינים את נפלאות המסע העמוס בפגישות אקראיות עם חיות בר ותגליות רוחניות מכוננות התרמילאי, מתגלית לנגד עיניכם האמת המרה: האצבע כבר אינה מדויקת כבעבר ובמקום להגיע ליערות הגשם הטרופיים של דרום-מזרח אסיה, נגזר עליכם לבלות את חופשתכם בנסיכות מונקו (מדינה זעירה השוכנת בקצהו המזרחי של חוף הים התיכון בצרפת).
מונטה קרלו הוא אחד מאתרי התיירות המובילים והיוקרתים בעולם, המארח זה עשרות שנים בני מלוכה וכוכבי קולנוע בחופשותיהם. ואם אמרנו מונקו, אמרנו בהכרח גם מונטה קרלו – הרובע העשיר ובירתה הלא רשמית של הנסיכות. מגרש שעשועים זה של אליטות אירופאיות, המתהדר בבית קזינו מפואר, נשפים זוהרים ואירועים ראוותנים (שהגדול שבהם הוא ללא ספק הגראן-פרי של פורמולה 1 המתקיים מסורתית בחודש מאי) הוא מקום מצוין להתחכך בו באצולה האירופאית ולספוג אבק כוכבים נוצץ. אך לפני שאתם מדמיינים את עצמכם דוחפים קלות את הנסיך צ'ארלס בתור לדוכן הגלידה, קופצים על קו 4 בדרך חזרה למלון, פוגשים בו את פריס הילטון ומבקשים ממנה בנימוס לעשות לכם מקום, קחו בחשבון שעל מנת להנות באמת מהאטרקציות המגוונות שיש למונטה קרלו להציע, עליכם להיות מוכנים להוציא סכומים נכבדים של כסף. ולא, להיות מיליונר בלירות תורכיות לא יעזור לכם פה. חשוב לזכור, שההשתלבות במרקם החברתי של בירת השיק האירופאי יכולה להיות עסק לא פשוט. הסטייל וההקפדה על הפרטים הקטנים הם מצרכים חשובים לא פחות מאמנות שריפת הכסף בדרכים שונות ומשונות ולכן, הדבר הראשון שחובה להצטייד בו בהגיעכם לרובע האלגנטי הוא מכונית יוקרה. אך לא סתם "מכונית יוקרה", אלא כזו שתתאים לאופיו של הנוהג בה ותעביר טוב-טוב את המסר.
אין אוטו שמעביר טוב יותר את המסר מליאון קופרה החדשה של סיאט – הדגם המהיר והעצבני אי-פעם שיצא מפס הייצור של היצרנית מספרד. ליאון קופרה החדשה היא שילוב נדיר של איכות ופוזה. 240 כ"ס ב-5700 סל"ד (ממש כמו פורשה בוקסטר) 30 קג"מ, מנוע שני ליטר, 4 צילינדרים, 16 שסתומים ומגדש טורבו הופכים את קופרה למכונית החזקה בהיסטוריה של סיאט. היכולת להגיע למהירות מקסימלית של 250 קמ"ש והזינוק העוצמתי של שש שניות בלבד עד למאה קמ"ש מציבים אותה בשורה הראשונה של הספורטיביות הקומפקטיות. הנוסחה המנצחת של גולףGTi, שהציבה רף חדש בשילובם של מהירות וכוח ספורטיביים עם מרחבים ונוחיות משפחתית, זוכה בדגם החדש של סיאט לשידרוג כמעט בכל פרמטר אפשרי. החל ממנוע משופר וחזק יותר (40 כ"ס יותר מהגולף), דרך ההיגוי הנייטרלי והבלמים המצוינים המצליחים לנטרל כמעט לגמרי את ה-240 כ"ס האדירים ומאפשרים לקופרה זריזות וקלילות על הכביש הרבה מעבר למצופה וכלה במהירות והאצת ברק מפנייה לפנייה ההופכים את הנסיעה בה לתענוג של ממש.
אך כל זה מתגמד לעומת היתרון האמיתי של קופרה – הפוזה. שילוב הצבעים הבית"רי של צהוב בוהק ודומיננטי עם שחור קלאסי מסוגנן (הדבר בולט במיוחד במראות השחורות והקוליות ברמות כאלה, שרק בשבילם שווה לשכור את הרכב), הנמכת מרכב של 14 מ"מ עם בולמים וקפיצים קשים, חרטום גברי מחוספס, אגזוז רחב לוע וצמיגים רחבים ונמוכים (225-40) יגרמו לקופרה שלכם להיראות גאה ומיוחדת גם בחניון של הקזינו המפואר בין שלל הבנטלי, הרולס רויסים והאוסטין מרטינים (ואל תתפלאו עם מאחד מהם יצוץ פתאום ג'יימס בונד ותוך בהייה בג'אנטים המפלצתיים של רכביכם יתעניין אם גם לכם יש את הכפתור הזה, שגורם לאוטו להפוך את צורתו לחללית).
כפי, שבוודאי כבר הבנתם, הדגם החדש של סיאט הוא רכב מוחצן. מוחצן מאוד אפילו. פרא אציל המתאים ככפפה ליד לאופי הים-תיכוני והישראלי בפרט. הוא נראה כאילו הוא טס גם כשהוא עומד והוא ידידותי מאוד ונוח לתפעול בזמן הטיסה עצמה (וכן, קופרה חייבת מהירות ואוהבת מאוד כשלוחצים לה על הדוושה). ויחד עם זאת, קיים בקופרה צד רך, שלא לומר סמנטימנטלי, שכן מדובר ברכב מאוד נוח עם מושבים נעימים (ומושב אחורי אמיתי), תא מטען מצוין והאיבזור המוכר והסטנדרטי הכולל מערכות בקרת אחיזה והגברת עוצמת הבלימה, מערכת בלוטות', חיבור חיצוני לאיי-פוד ושאר הנגנים, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, שש כריות אוויר ובקיצור, כל מה שהספורטיבית, אופס, המשפחתית, אופס, הספורטיבית המודרנית צריכה שיהיה בה. וכן, לנהוג בה במונטה קרלו, בירת הפורמולה 1, זה לא כמו לנהוג בה בבת-ים עם מבטיהם שטופי הזימה של הערסים המקומיים והכבישים המתחננים לטיל של נסראללה שיעצב אותם מחדש. אבל היי, לא כל המכוניות בעולם נוצרו במטרה לאייש את כבישי בת-ים הסהרורים. ולנו לא נותר, אלא להודות מכל הלב לאלוהי המוטוריקה, שליאון קופרה היא לא אחת מהן.