פציעה בתאונה בחו"ל – מה יהיה?
הפרט הראשון אותו כדאי לדעת, טמון בעובדה שחברת ביטוח אשר מכבדת את עצמה ומחפשת לתת שירות בסטנדרטים גבוהים באמת, תספק שירות של מוקד 24/7, בכל שעה ביום ומכל מקום בעולם, כאשר לעיתים השיחה היא אפילו חינם. מוקד מהסוג הזה, יוכל לסייע למטייל שנפצע בחו"ל, במענה על שאלות במציאת בית החולים, הרופא או כל מוקד אחר אשר נמצאים בקרבת מיקום ויכולים לסייע.
כמו כן, המוקד יספק למבוטח מענה על שאלות ותהיות לגבי אופן ההתנהלות בחו"ל במקרה של פציעה, מה להגיד, אילו טפסים לקחת, כמה לשלם ולעיתים אף קבלת תשלום ישירות אל הגורם לו צריך לשלם, בין אם זה רופא פרטי או בית חולים. כך, המבוטחים יקבלו ליווי אישי בכל רגע נתון.
כיסוי הוצאות רפואיות של הביטוח בחו"ל
כיסוי ההוצאות של תאונה בחול, יכולה להתבצע בשני דרכים, בהתאם לחברת הביטוח. דרך אחת ומוכרת יותר, פועלת על פי עיקרון שבו המבוטח משלם את כל ההוצאות במדינה בה הוא נמצא, כולל הטיפול והתרופות, כאשר לאחר מכן, בחזרה לארץ, הוא מגיש את הטפסים השונים בשילוב פרטי המקרה ומילוי טופס מסוים של הגשת תביעה, ולאחריה יקבל החזר מלא על כל הוצאותיו.
דרך שנייה ופחות מוכרת, קשורה בהוצאת הביטוח את הכספים השונים כבר בעת שבו נמצאים אצל הרופא, בית החולים או כל מקום אחר שמטפל בפצוע. לעיתים, התשלום מתבצע בהעברה בנקאית ולעיתים אפילו באמצעות כרטיס אשראי ייחודי איתו נוסעים המבוטחים ואליו מטעינים את הכסף באופן אוטומטי, על פי הכמות אותה צריך.
להפעיל או לא להפעיל את הביטוח?
חשוב לציין, כי ברוב המוחלט של המקרים, יש לשלם גם השתתפות עצמית בסך של כמה עשרות שקלים או דולרים, בהתאם להיקף הטיפול. בדיוק מהסיבה הזאת, לעיתים אין צורך להפעיל את הביטוח במידה ומדובר בסוג של פציעה בחול אשר מצריכה אך ורק טיפול בסיסי ולא יקר במיוחד. שכן במקרים שונים, ההחזר יכול להתקבל אך במחיר דומה לעלות הטיפול עצמו.